Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van jsfsantiago - WaarBenJij.nu Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van jsfsantiago - WaarBenJij.nu

Chartres

Door: Freddy

30 Augustus 2014 | Frankrijk, Chartres

Omwille dat we verderop geen onderdak vonden( Chateaudun ) waren we genoodzaakt te overnachten in Chartres.

Godzijdank was het vandaag droog,in de morgen wat fris,maar daar waren we zeer tevreden mee, net voor de middag was het zonnetje daar.
Het was maar een ritje van rond de 50km,mooi langs stille dorpen,glooiend landschap ,veel woud en veel ren en spring paarden in de wei ,en hier en daar mooie kastelen, zeker de stad /kasteel van Maitenon was zeer mooi.Al fietsend zijn we in Chartres aan de Imposante kathedraal St. Jacques beland rond 13uur.
Eerst hebben we wat gegeten direct naast de Kathedraal met twee halve litters Leffe om het vochtgehalte op peil te houden, En de fietsen in het zicht.
Daarna hebben we de Kathedraal bezocht ,een stempel gehaald in de Kathedraal wat een meneer met veel plichtbesef en ceremonie voldeed.Daarna kaarsjes gebrand Voor ons thuisfront ( sommige hebben gebeden en vergiffenis gevraagd aan St Jacques, maar wat ik daarna hoorde heeft het niet geholpen) al fietsend zijn we door Chartres naar ons hotel gefietst.Bemerkenswaardig is de kwaliteit die Sjaak de laatste dagen heeft ontwikkeld om een bushokje met bankje te vinden om ons broodje en koffie te drinken, hij ruikt de bushokjes al op een paar kilometer afstand , erg handig deze eigenschap en er zijn er weinig, bij gebrek aan bushokjes is onder de kerktoren op een paar stenen ons bivakje.
Nu wat onze beentjes laten bekomen en morgen een langer ritje!
Er wordt hier en daar al wat gefantaseerd over een deugddoende massage.Was een plezierige (leuke!) dag vandaag

• 30 Augustus 2014 - 18:53

Dag mannen, we zijn blij dat jullie het zonnetje eindelijk hebben kunnen inhalen. Vinden het moedig dat jullie al zo goed zijn opgeschoten. Genieten jullie nu maar van jullie welverdiende rust in Chartres! Van de gastronomie hebben jullie blijkbaar al goed genoten! Nu is er nog wat cultuur en geschiedenis in te halen. Tot slot wenst Stijn nog op te merken dat massages in Frankrijk voor pelgrims worden gegeven door oude lelijke paters met veel eelt op hun handen... Groetjes vanuit het thuisfront in Zele: Hugette, Stijn, Sylvie en Emiel. Tot horens!

• 31 Augustus 2014 - 13:35

Nou dat kaarsje branden en vergiffenis vragen dat zou wel eens een dagje of 2 kunnen duren
    Maar het is wel geweldig dat jullie een beetje beter weer krijgen want verzopen op die fiets zitten
    lijkt me helemaal niets
    Verder veel plezier en ik lees al die verslagen met plezier vooral die "rare ontmoetingen"

Wim en Rachel