Naar de bergen toe - Reisverslag uit Carresse-Cassaber, Frankrijk van jsfsantiago - WaarBenJij.nu Naar de bergen toe - Reisverslag uit Carresse-Cassaber, Frankrijk van jsfsantiago - WaarBenJij.nu

Naar de bergen toe

Door: Freddy

08 September 2014 | Frankrijk, Carresse-Cassaber

Vandaag een 65 km gefietst met gelukkig maar 1 onweer en we konden schuilen, het weer was broeierig warm. De eerste heuvels dienden zich aan. We waren vroeg in ons hotelletje. We hebben de flesjes sterke drank leeg gemaakt die Sylvie en Stijn hadden meegegeven om uit te drinken als we over de helft zijn., dus bij deze gedaan en vereeuwigd.Morgen naar Saint Jean pied de port en dan begint het echte werk, dus we hebben de twee dagen verdeeld om overmorgen vroeg aan een zware klim van rond de 27km te beginnen aan gemiddeld 6 percent naar een hoogte van iets over de 1000 m.
Vanmorgen als we vertrokken stond Sjaak al buiten omringd door vrouwen uit Zottegem( op busreis naar Madrid)
Deze vrouwen hadden voor Jan en mezelf geen oog over.
Sjaak was de Chou Chou van de vrouwen van Zottegem.
We vertrokken tegelijkertijd Met de bus ,Sjaak werd hartelijk uitgewuifd door deze ( ....oude van dagen).
Tot nu toe gaat alles goed ,hopen dat het zo blijft.
Merkwaardig is dat we praktisch nog geen pelgrims zijn tegengekomen(3 groepjes fietsend en 1 groep wandelend)
Algemeen komt men ook geen gewone fietsers tegen, bijna nooit.
Door de bossen rijdend komt men veel doodgereden wild tegen, vandaag nog een volwassen Das.
De groeten Freddy.

• 08 September 2014 - 17:24

Chou chou en compagnie,

Zeg tegen Sjaak dat als het zot in de kop zit, de benen niet meer zullen ronddraaien. We hopen dat de whisky jullie goed is bevallen. Nu halfweg hopen dat daardoor de beentjes (ondertussen al gespierde benen) lekker zacht draaien! Doe zo voort en nog een tip...zie dat jullie niet verzeild raken in het peloton van de ronde van Spanje...het zou immers zo kunnen dat de ploegleiders danig onder de indruk zijn van jullie klim talenten dat een riant contract wordt aangeboden en jullie nooit in Compostela geraken...

Groetjes Stijn, Sylvie, Emiel en Hugette.

• 09 September 2014 - 21:03

Freddy en Companen
    Welke route gaan jullie volgen na St Jean Pied De Port, camino frances of langs de kust.
    In elk geval jullie zijn goed bezig en op deze manier komen jullie in Compostela met de vingers in de neusgaten, maar toch blijven ademen.
    Het doet wel eens goed eens met bekend volk te kunnen praten dus Sjaak heeft dat goed gezien me dunkt.
    Ze moeten niet allemaal zo verlegen zijn als Freddy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Goeie moed en tot volgende keer.
    R&R