Jan en zijn Spaans - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van jsfsantiago - WaarBenJij.nu Jan en zijn Spaans - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van jsfsantiago - WaarBenJij.nu

Jan en zijn Spaans

Door: Freddy

11 September 2014 | Spanje, Los Arcos

Gisterenavond in Pamplona pinchos (?) en / of Tapas genoten met kenners zoals Jan en Sjaak, een waar genot in een prachtige omgeving.Echter de bestelling op zijn Spaans door Jan ,werd veelal bekrachtigd door de Spanjaarden (om duidelijkheid te verschaffen ,)met vertaling in het Engels of beschreven op papier.
Dus wij hadden onze twijfels over het kennis niveau van Jan zijn Spaans.
Echter vandaag in Los Arcos bleek het geboekte hotel waterschade te hebben, dit werd toegelicht door een Columbiaanse schone met overvloedige rondingen ( goed zichtbaar).
Plots kwam Jan met zijn beste Spaans boven( duidelijk hoger niveau dan gisteren) ,gevolg een ander nieuw hotel met zwembad , voor dezelfde prijs.Taxi werd geregeld,echter alleen Jan kon mee,ik en Sjaak moesten 7km verder klimmen! Aangekomen in het hotel was Jan zijn Spaans aan het oefenen met een groot glas bier met de Colombiaanse schone!(over zere benen heeft Jan niet geklaagd die avond).
Maar wij hadden een merkelijk beter hotel met zwembad en groot bubbelbad.
De rit was behoorlijk zwaar met 89 km met stevige Heuvels , temperatuur +30 graden , gelukkig met prachtige dorpen en landschappen, was dit een behoorlijk inspannende / zware dag,hier en daar werd gepuft, er was gehijg te horen van op afstand.
In het mooie dorpje St. Juan del Rio waar ons hotel is ,is het jaarlijkse feest aan de gang met fanfare en uurwerk( vlak voor het hotel), dus wat genoten van dit onverwachte gebeuren. Nu maar recuperen .
Voor de duidelijkheid Jan zijn Spaans is goed en is na vandaag beter geworden dat geeft hoop , zeker in een land waar ze alleen maar Spaans spreken.
En nu op naar Najera, met veel klim.
De groeten Freddy.

• 12 September 2014 - 11:50

Beste compostela fietsers.
    Stilaan is het meeste leed geleden.
    Nog wat opletten voor valpartijen of ander leed maar de routine zit er in. Ook niet te snel gaan want dan ben te snel weer thuis.
    Nog veel fietsgenot en tot de volgende.
    R&R

• 13 September 2014 - 10:53

Ik weet dat Jan zijn Spaans beter wordt als hij met vrouwen praat!!
    Het gaat goed mannen volhouden

Wim