Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van jsfsantiago - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van jsfsantiago - WaarBenJij.nu

Burgos

Door: Freddy

14 September 2014 | Spanje, Burgos

Vandaag 70km gefietst met redelijk wat hellingen ,er was een helling van14perc erbij rond een km lang,dat was vechten om bovenop te geraken. S,morgens was het behoorlijk frisjes rond 13 graden,Op de middag 24graden dus goed fiets weer zegt Sjaak, ik houd van meer warmte. Op de hoogvlakten zit er redelijk wat wind en meestal zit hij tegen.
We hebben de kathedraal van Burgos uitgebreid bezocht ( in twee keer,er moet iemand op de fietsen passen),we kregen een hoor/ telefoon apparaat met Nederlandse uitleg , gewoon prachtig ,voor mij alvast een hoogtepunt.
Wat een pracht en praal,wat moet dat gekost hebben in geld /tijd/mankracht, en hoe hebben toentertijd de gelovigen er naar opgekeken vroeg ik mij af.
Het hotel waar we vannacht waren had ons voorzien met een riante kamer met een douchecabine met allerlei sproeiers ,onder onze kamers sliepen de pelgrims met soms 12 mensen in een kamer van dezelfde grootte, niets voor mij, aanschuiven voor een douche of toilet,niets privilege,het ruikt er bedompt,de schoenen moeten buiten blijven staan voor de geur,gisterenavond was er een fel onweer met hagel,gevolg, schoenen nat, was nat en op de grond ,deze mensen verdienen een pluim,ik hoef ze niet te hebben die pluim.
Betreffende de planning: zaterdag 20 Sept komen onze vrouwen met een vlucht van Vueling vanuit Brussel, de terugvlucht ,wij erbij is geboekt op donderdag 25 sept,dus dan zijn we juist een maand onderweg, wij denken Compostela te bereiken vermoedelijk maandag 22sept als alles goed gaat.
Er zijn nog twee forse bergen te overwinnen.
Maar het gaat steeds lekker, zeggen mijn compagnons.
Morgen een rit van 90km met in het begin veel klim.
De groeten Freddy

• 14 September 2014 - 19:41

Esther Keijmel:

Nou heren, jullie houden de vaart erin! Knap hoor! Chapeau! Nog veel fijne fietskilometers toegewenst! Groetjes uit Dordrecht, Esther.

• 14 September 2014 - 20:37

Thomas:

Mooi volgens de vooropgestelde planning, wel opletten dat er niet teveel in het rood gereden wordt. Grtz Thomas

• 14 September 2014 - 20:47

Pier Adriaansen:

Vrienden, volgen jullie dagelijks op de blog, wel aub even vermelden waar jullie zijn. Wij hebben de atlas op tafel liggen. Fantastisch zoals jullie opschieten. Fijn dat de "meisjes" jullie opwachten. Groeten van Trees en Piet

• 15 September 2014 - 16:30

Het is nu aftellen, hopelijk valt het weer nog mee en zullen jullie veilig en "mager" toekomen in Santiago de Compastella.

Toch verwonderlijk dat Freddy van "den vuilbos" nu ineens zo katholiek is geworden, de wonderen zijn de wereld niet uit.

Groetjes

André