Dag 20, Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van jsfsantiago - WaarBenJij.nu Dag 20, Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van jsfsantiago - WaarBenJij.nu

Dag 20, Belorado

Door: Jan

13 September 2014 | Spanje, Belorado

Na weer een dagje fietsen in de zon, is, terwijl ik dit schrijf, buiten het onweer losgebarsten. Goed dat we binnen zijn. We gaan misschien nog wel meer regen zien de komende dagen.
We overnachten nu in en pelgrims "albergo", direct aan de Camino, maar wel met individuele kamers. Het idee van overnachten op een slaapzaal met tientallen anderen, ook al kost het maar 7 Euro, had weinig steun... Nu betalen we 30 Euro, royale kamer, prima douche, en geen nachtrust verstorende elementen.
De rit vandaag was veel stijgen, maar wel geleidelijk, dus viel wel mee. Ik heb intussen ook een beter beeld van de kritische snelheden bij het fietsen, vooral bij het klimmen. Als je snelheid onder de 15 km zakt maak je te weinig wind om lekker af te koelen en moet je oppassen dat je jezelf niet opblaast, als je zakt onder de 10 km dan raak je de vliegen niet meer kwijt dus heb je altijd gezelschap, en onder de 5 km, val je om. De meeste beklimmingen voeren wij uit met snelheden tussen de 5 en 15 km, dus, tel uit je winst...
Enfin, we vorderen en het is nog steeds leuk. Vandaag eens kijken of we onze echtgenotes op een vlucht naar Santiago kunnen krijgen.
Tot de volgende keer,
Jan

• 14 September 2014 - 09:03

Begint nu toch wel echt op te schieten als de dames de reis moeten gaan plannen.
    Ik vind het nog steeds knap wat jullie doen en vwb de kritische snelheden van het fietsen
    is het dus, geen wind, vliegen of opblazen (of even stoppen langs de kant van de weg neem ik
    maar aan?)
    Mannen veel succes en ik blijf jullie volgen

Wim