Palas de Rey - Reisverslag uit Sarria, Spanje van jsfsantiago - WaarBenJij.nu Palas de Rey - Reisverslag uit Sarria, Spanje van jsfsantiago - WaarBenJij.nu

Palas de Rey

Door: Jan

20 September 2014 | Spanje, Sarria

Vandaag een kort ritje, maar wel weer heftig klimmen, Sarria naar Palas de Rei, iets meer dan 50 km, maar de hellingen blijven. Inderdaad, de laatste loodjes enz. Voor mij zijn er intussen nogal wat herkenningspunten, Ineke en ik hebben hier 3 jaar geleden gewandeld. Het wordt ook aanmerkelijk drukker met wandelaars, alle Camino's komen hier samen en veel mensen lopen alleen het laatste stuk. Dit stuk is misschien mooier om tewandelen dan te fietsen, nogal wat autowegen, maar gelukkig is het weekend, dus relatief rustig op de weg.
Trouwens, we beginnen nu pas te beseffen hoe gelukkig we zijn geweest met de timing van onze tocht.... Vorig weekend finishte de Vuelta in Santiago, natuurlijk geen bed te krijgen.... Dit weekend beginnen de WK wielrennen in Ponferrada... Toen we daar 3 dagen geleden doorheen fietsten werden de dranghekken en blokkadeborden al uitgeladen. Nog een dag of wat later, niet alleen geen bed, maar ook geen doorgang. We zijn daar toch maar mooi tussendoor gefietst. Een week eerder of later vertrokken was goed fout geweest.
Morgen zien we onze geliefden, in Touro, ook weer zo'n 50 km verder. We kijken er toch naar uit. Dan nog 25 km naar de "verlossing" (niet echt, na Cruz de Ferro en Cebreiro hebben we al een flink "halleluja" gevoel).

• 21 September 2014 - 09:33

Nu is het enkel nog genieten, de laatste loodjes zijn nu eens niet de zwaarste, voorzichtig bij het terugzien van de "geliefden" niet direct dood knijpen...

André

• 21 September 2014 - 11:41

Ab:

Wat een prestatie !
    Als ik Cor Vermeulen hoor dan willen jullie vast ook nog een keer.
    Geniet er van.
    Mvrgr
    Ab

• 21 September 2014 - 19:31

Super wat jullie al gedaan hebben,chapeau
    Gr Rosa

• 21 September 2014 - 20:20

Trees En Piet:

Vrienden,
    Geweldig, hoed af voor jullie prestatie. Ik neem aan dat jullie inmiddels weer samen zijn met de vrouwen. Geniet, een fijne avond en morgen nog een klein stukje voor de officiele afsluiting. Echt geweldig, in vier weken! Nog een paar mooie dagen daar in het zuiden en tot donderdag, Trees en Piet

• 22 September 2014 - 18:15

Ank:

Wat is het ineens stil,mannen!
    Vrouwtjes in de buurt?

• 22 September 2014 - 18:51

Nou mannen nu echt de laatste rit
    Gezellig dalijk met de vrouwen uitrusten
    Veel plezier en geweldig resultaat en prestatie

Groeten Wim van Leijden