Zeer mooie ervaring - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van jsfsantiago - WaarBenJij.nu Zeer mooie ervaring - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van jsfsantiago - WaarBenJij.nu

Zeer mooie ervaring

Door: Freddy

Blijf op de hoogte en volg

30 September 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Bedankt aan allen die ons hebben gevolgd en gesteund, bedankt aan Sjaak, Nellie, Trees , Piet, voor het vervoer en de verrassende, hartelijke ontvangst op Zavemtem ( Met spandoek en bloemen).
Maar het meest bedanken wij onze vrouwen en familie, die het een maand lang alleen moesten doen met de nodige bezorgdheid of alles goed zou aflopen.
Want, de eerste dag ging ik al onderuit op een spoorrail ( met grint en olie) in de gietende regen in Doornik, gevolg een diepe vleeswond in de elleboog en veel bloed, plus een aantal moeilijke dagen, ik voelde ieder putje.
Het was bijna voorbij die mooie droom Compostella. Gelukkig is alles goed afgelopen ook Sjaak en Jan hebben geluk gehad door onvoorzichtige chauffeurs.
Met groot respect verwijs ik naar Jan ,hoe hij met zijn hartritme stoornissen dit heeft geklaard. Ik twijfelde zelf of hij zou starten ,in het begin gingen de eerste hellingen wat moeilijk men zag onzekerheid, maar de hardnekkigheid van de sportman resulteerde in alsmaar beter klimmen/ fietsen, met gevolg ,de overwinning van de hoge toppen en de zichtbare voldoening.
Ik denk er nog steeds aan ,wat een prestatie, weinigen doen het U na Jan, gezien de niet te onderschatten beperking en niet te vergeten de onzekerheid hoe gaat mijn lichaam reageren met deze permanente zware inspanningen.
En Sjaak, we wisten dat hij als amateur de Belgische klassiekers had gereden, echter, dat was meer 30 jaar geleden en vermoedelijk een 20 a 30 tal kg minder zwaar toentertijd met een koersfiets zonder 20 kg bagage. Echter Sjaak kwam gezwind de zware hellingen op, alleen bij warm weer moest hij( hard) vechten. Echter Jan en Sjaak kwamen overal met een gepaste trots boven, enkel wanneer ik zei, mannen dit klimmetje viel al bij al mee ,dit viel niet altijd in goede aarde, veelal was er binnensmonds gegrom.( Ik had leut).
Ikzelf had het minder moeilijk en ontdekte dat ik goed op de bergen kon, een mooie vaststelling met mijn oud fietstke!!!
Betreffende de planning , dit was door Jan, pico Belo geregeld (hotels, lengte ritten), Sjaak zorgde voor het welzijn , restaurants (Spanje), bakkers (Frankrijk) er zaten aangename verrassingen in.
De foie gras en goede wijn, een week lang in Frankrijk, De visschotels in Spanje met de invoering van Carlos primera ( Cognac) de laatste week(en), zoiets kan men aan Sjaak overlaten.
Ikzelf reed meestal voorop verkende de weg , met de GPS en wachtte aan de kruisingen/ bergtoppen, we verloren nauwelijks elkaar uit het oog. We hebben ons praktisch niet misreden. Kenmerkend was dat we geen rustdag hebben genomen omdat we ons steeds beter/sterker gingen voelen ( zou dat door het bier, wijn ,cognac etc komen?)
De laatste 4 dagen waren ook bijzonder geslaagd met onze vrouwen erbij in en rond Compostella ( zeer goed gepland!) zodat ook zij wat konden mee proeven van het Camino gebeuren.
We blijven echter met één vraag zitten nl:
Sjaak was bergaf steeds de snelste zelf met stilstaande pedalen, Sjaak vermelde dat dit kwam door zijn nieuwe snelle fiets, Jan en ik dachten dat het gewicht ook een rol kan hebben gespeeld???
We zullen het nooit te weten komen
Tot besluit: dank ik welgemeend mijn medematen omdat ik deze prachtige 2305 km lange fietstocht met hun heb mogen meemaken, in een kameraadschappelijke sfeer met mooie momenten , landschappen monumenten ect, een prachtige beleving .
Bedankt allen
Freddy


  • 02 Oktober 2014 - 12:06

    Caminofrans:

    Ola Pelegrino Freddy.
    Ik hep enorm genoten van je prachtige reis naar je pragtige DOEL! Wel vindt ik dat een pelgrim eigenlijk te voet naar Santoago moet gaan daar het vroeger ook zo ging!!
    Gegroet,
    Caminofrans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2014

Zeer mooie ervaring

29 September 2014

Dat was het dan

26 September 2014

Weer in Hulst

22 September 2014

Aankomst in Compostela

20 September 2014

Palas de Rey

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1825
Totaal aantal bezoekers 10000

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: